Kundeservice

Søk

Feilkoder på Viasat On-Demand-tjenester

Når en forsøker å se en film eller serie på Viaplay (VOD) på boksen kan det være at noen av dere har fått opp noen feilkoder. Under ser du en beskrivelse av hva disse feilkodene betyr, og hva som må gjøres:

Feilkode 3.
 

Forklaring: Denne indikerer at det kan være noe feil med parabolkortet.
Løsning: Kontakt Kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 5.

Forklaring: Innlogging til serveren har feilet.
Løsning: Kontakt Kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 7.

Forklaring: Kommunikasjon med innloggings-serveren feiler.
Løsning: Kontakt Kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 9.

Forklaring: Denne kanalen er ikke tilgjengelig i din region (9)” / "Ring Kundeservice.
Løsning: Denne feilmeldingen kan komme om du ikke har tilgang til innholdet. For eksempel om du forsøker å se en kostnadsfri film og du ikke har filmpakken i ditt abonnement, 
               kan denne feilmeldingen dukke opp.

Feilkode 13.

Forklaring: Sikkerhetsverifiseringen mislyktes på grunn av mulig feil på kortet.
Løsning: Kontakt Kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 26.

Forklaring: Nedlastning mislykkes på grunn av en feil på kortet.
Løsning: Om dette skjer flere ganger kan det være lurt på bytte ut kortet, kontakt Kundeservice for teknisk hjelp eller utsending av nytt kort.

Feilkode 29.

Forklaring: Problemer med autorisering av den aktuelle filmen.
Løsning: Kontakt Kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 31:

Forklaring: Feil på materiale.
Løsning: 1. Sjekk at boksen får Internett tilgang.
              2. Om du har Internett kan det være at du må oppdatere boksen din. Hvordan du gjør det kommer helt an på hvilken boks du har. Klikk her for å se hvordan du
                  oppdaterer boksen din.

Feilkode 33.

Forklaring: Kortet er ikke satt inn i boksen, eller den er feil satt inn.
Løsning: Sett kortet inn i boksen eller sett det korrekt inn. På Pace 830, Pace 850, Pace 855, Pace 865, Samsung 670, Samsung 680, Samsung 5140 og Samsung 7140 skal
               gull-chipen peke ned og inn. (På Samsung 680 skal gull-chipen peke ned og ut). På Pace 3000 skal gull-chipen peke opp og ut. 

Feilkode 35.

Forklaring: Får ikke koblet opp mot serveren.
Løsning: Dette kommer av at serveren er overbelastet, eller at du forsøker å benytte Viasat-On-Demand utenfor Norge.

Feilkode 36.

Forklaring: Klarer ikke å koble seg opp mot serveren.
Løsning: Om du får denne feilmeldingen på alle filmene eller seriene du forsøker å laste ned, kan du først forsøke å gjøre en tilbakestilling av boksen. Om det ikke hjelper så kan du
               formatere USB-minnepinne/harddisken. OBS: Ved å formatere harddisken mister du alle opptak og nedlastinger fra Viaplay. Klikk her for lese mer om hvordan du
               tilbakestiller og formaterer din boks.

Feilkode 37.

Forklaring: Valgt film eller serie finnes ikke.
Løsning: Filmen eller serien du har valgt finnes dessverre ikke lengre på Viasat-On-Demand. Dette skyldes som regel grunnet rettigheter. Coveret av filmen eller serier kan fortsatt ligge
               tilgjengelig, men filen er tatt bort.

Feilkode 41.

Forklaring: Boksen har ikke fått tildelt en IP-adresse automatisk.
Løsning: Her må det legges inn en statisk IP-adresse. Kontakt kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 42.

Forklaring: Feil på boksen eller serveren som gjør at serveren ikke klarer å lese informasjonen.
Løsning: Kontakt Kundeservice for teknisk hjelp.

Feilkode 44.

Forklaring: Boksen sliter med å finne filen.
Løsning: Slett filmen og forsøk igjen.

Feilkode 46.

Forklaring: Filen er av feilaktig format.
Løsning: Om du får denne feilmeldingen på alle filmene eller seriene du forsøker å laste ned, kan du først forsøke å gjøre en tilbakestilling av boksen. Om det ikke hjelper så kan du
               formatere USB-minnepinne/harddisken. OBS: Ved å formatere harddisken mister du alle opptak og nedlastinger fra Viaplay. Klikk her for lese mer om hvordan du
               tilbakestiller og formaterer din boks.

Feilkode 56.

Forklaring: Midlertidig feil på filen.
Løsning: Forsøk å last ned filmen ved en senere anledning.

Feilkode 59.

Forklaring: En uventet feil på boksen.
Løsning: 1. Gjør boksen strømløs.
               2. Dersom dette ikke hjelper, formater USB-minnepinne/harddisk. OBS: Ved å formatere harddisken mister alle opptak og nedlastinger fra Viaplay. Klikk her for mer informasjon om hvordan du formaterer din
                 boks.

 

 

Kontakt oss