Logout

I Viasat vil vi være med å påvirke – både fordi vi kan, og fordi det føles riktig.

Image
Modern Responsebility – samfunnsansvar for etikk og bærekraft

Hvis man vil at ting skal endre seg, må man gjøre noe! Her kan du lese om hvordan vi prøver å bidra til en litt bedre verden.

Viasat er en av Norges største formidlere av TV-underholdning, og vi strekker oss langt for å tilby underholdningen på kundens vilkår. Samtidig er vi opptatt av god forretningsskikk, og at vi opptrer ansvarlig overfor våre kunder, samarbeidspartnere, medarbeidere og samfunnet rundt oss.

For å sikre et sosialt og etisk ansvarlig tilnærming bruker Viasat CSR-platformen Modern Responsibility.

Innhold på egne flater
TV-kanaler tilbyr sport, grundige og opplysende dokumentarer, familieunderholdning og storfilmer. Enkelte programmer kan være upassende for våre yngre seere.
For å beskytte mindreårige opplyser vi om nivået av vold og seksuelt innhold i våre programmer. Filmer og serier som kan være kan være uegnet for barn sendes etter det såkalte vannskillet klokken 21.00. Vi gir også foreldre og foresatte mulighet til selv å velge bort voksent materiale eller beskytte sine barn med en pin-kode for å begrense tilgangen.

Klima
Vi er opptatt av å ta vare på miljøet og har blant annet underskrevet bransjens egen avtale for å gjøre TV-mottakerne våre mer energieffektive.

Reach for change
Siden 2014 har Viasat, sammen med MTG Norge, støttet stiftelsen Reach for Change. Reach for Change er en non-profit organisasjon, som jobber for å forbedre barns liv.
Reach for Change finner og bygger opp Change Leadere; lokale, sosiale entrepenører som har innovative ideer til hvordan å løse noen av samfunnets mest presserende problemer barn møter på. De MTG Norge og Viasat velger ut som Change leadere blir med i vårt inkubator-program og mottar støtte til å skalere sin innovasjon ved hjelp av såkornfinansiering, tilgang til forretningsrådgivning og nettverk.

MTG støtter Reach for Change sentralt, og har dette som et CSR-prosjekt i alle land. Reach for Change ble etablert i Sverige i 2010 av Kinnevik og Sara Damber.
Reach for Change ble etablert i Norge i 2014.