Logout

Feil med kopieringsbeskyttelse

  1. Kontroller først at boksen har den nyeste programvaren. Dette sjekker du å trykke på Menu/Setup på fjernkontrollen à Innstillinger à Mottakerinformasjon/Informasjon. Her ser du utgavenummer.
  • Pace 3000 – Utgavenummer: 110
  • Pace 865 – Utgavenummer 703
  • Pace 855 – Utgavenummer 303. Denne programvaren er det dessverre ikke mulig å laste ned fra satelitt lengre.
  • Pace 850 – Utgavenummer 303. Denne programvaren er det dessverre ikke mulig å laste ned fra satelitt lengre.
  • Pace 830 – Utgavenummer 703
  • Pace 830 IP-TV – Utgavenummer 450
  • Samsung 7140 – Utgavenummer 703
  • Samsung 5140 – Utgavenummer 703
  • Samsung 680/ Samsung 680 IP-TV – Utgavenummer 302
  • Samsung 670 - Utgavenummer 125. Denne programvaren er det dessverre ikke mulig å laste ned fra satelitt lengre.
  1. Trekk ut og sett inn HDMI-kabelen.
  2. Prøv en annen HDMI-inngang på TV‘en.
  3. Slå av TV’en og mottakeren. Slå deretter på TV’en, når TV’en har startet slå på Viasat mottakeren.
  4. Kontroller om HDMI-kabelen går direkte til TV’en eller via f.eks. en hjemmekino.
  5. Løser ikke det problemet vil vi ta kontakt med TV-produsenten for å finne en løsning. Da trenger vi både modell og serienummer på TV’en. Ofte har det resultert i en ny firmware-versjon til TV-en, eskalere til Secondline.
  1. Hvis det går via en hjemmekino kan det være den som ikke støtter HDCP eller at den har en gammel firmware, om mulig oppgradere firmware til hjemmekino.
  2. Hvis det er koblet direket til TV’en så bør det prøves en oppgradering av TV-ens firmware.
  3. HDMI-kabelen kan også være defekt, har kunden en annen kabel å prøve med?