Logout

Feilkoder på Viasat OnDemand (VOD)

Når en forsøker å se en film eller serie på Viaplay (VOD) på mottakeren kan det være at noen av dere har fått noen feilkoder. Under ser dere en beskrivelse av hva disse feilkodene betyr, og hva dere må gjøre:

Feilkode 3.

Forklaring: Denne indikerer at det kan være noe feil med parabolkortet.
Løsning: Kontakt oss på telefon 21 95 28 28 for teknisk support.

Feilkode 5.

Forklaring: Innlogging til serveren har feilet.
Løsning: Kan være noe feil på kortet, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 7.

Forklaring: Kommunikasjon med innloggingsserveren feiler.
Løsning: Serveren ligger mest sannsynlig nede, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 9.

Forklaring: Denne kanalen er ikke tilgjengelig i din region (9)” / "Ring Kundeservice.
Løsning: Denne feilmeldingen kan komme om du ikke har tilgang til innholdet. For eksempel om du forsøker å se en kostnadsfri film og du ikke har filmpakken i ditt abonnement, 
               kan denne feilmeldingen dukke opp. Om du har filmpakken eller Totalpakken og får denne feilmeldingen, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 13.

Forklaring: Sikkerhetsverifiseringen mislyktes i på grunn av mulig feil på kortet.
Løsning: Kontakt oss på telefon 21 95 28 28 for teknisk feilsøk.

Feilkode 26.

Forklaring: Nedlastning mislykkes på grunn av en feil på kortet.
Løsning: Om dette skjer flere ganger kan det være lurt på bytte ut kortet, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 29.

Forklaring: Problemer med autorisering av den aktuelle filmen.
Løsning: Kontakt oss på telefon 21 95 28 28 for tekniske feilsøk.

Feilkode 31:

Forklaring: Feil på materiale.
Løsning: 1. Sjekk at mottakeren får internett tilgang.
              2. Om du har internett kan det være at du må oppdatere mottakeren din. Hvordan du gjør det kommer helt an på hvilken mottaker du har, klikk her for å se hvordan du
                  oppdaterer mottakeren din.
              3. Om dette ikke hjelper, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 33.

Forklaring: Kortet er ikke satt inn i mottakeren, eller den er feil satt inn.
Løsning: Sett kortet inn i mottakeren eller sett det korrekt inn. På Pace 830, Pace 850, Pace 855, Pace 865, Samsung 670, Samsung 680, Samsung 5140 og Samsung 7140 skal
               gullchipen peke ned og inn. (Samsung 680 skal gullchipen peke ned og ut). På Pace 3000 skal gullchipen peke opp og ut. Om dette ikke løses ved å sette inn kortet riktig,
               kontakte oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 35.

Forklaring: Får ikke kobles opp mot serveren.
Løsning: Dette kan komme av at serveren er overbelastet, eller at du forsøker å benytte Viasat OnDemand utenfor Norge. Om du befinner deg i Norge, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 36.

Forklaring: Klarer ikke å koble seg opp mot serveren.
Løsning: Om du får denne feilmeldingen på alle filmene eller seriene du forsøker å laste ned, kan du først forsøke å gjøre en tilbakestilling av mottakeren. Om det ikke hjelper så kan du
               formatere USB-minnepinne/harddisken. OBS: Ved å formatere harddisken mister du alle opptak og nedlastninger av Viaplay. Klikk her for lese mer om hvordan du
               tilbakestiller og formaterer din mottaker.
               Om dette ikke løser deg, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.
               Om feilen kun er på enkelt filmer eller serier, vennligst kontakt oss på telefon 21 95 28 28. Da trenger vi navnet på filmen, finnes filmen i HD eller ikke, parabolkortnummer,
               mottaker modell og STB-id, hvilken internett leverandør og hastigheter. Når vi får denne informasjonen får vi feilmeldt problemet videre.

Feilkode 37.

Forklaring: Valgt film eller serie finnes ikke.
Løsning: Filmen eller serien du har valgt finnes dessverre ikke lengre på Viasat OnDemand. Dette skyldes som regel grunnet rettigheter. Coveret av filmen eller serier kan fortsatt ligge
               tilgjengelig, men filen er tatt bort.

Feilkode 41.

Forklaring: Mottakeren har ikke fått tildelt en IP-adresse automatisk.
Løsning: Her må du legge inn en statisk IP-adresse. For mer hjelp, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 42.

Forklaring: Feil på mottakere eller serveren som gjør at serveren ikke klarer å lese informasjonen.
Løsning: Problemet kan ligge i programvaren til mottakeren, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 44.

Forklaring: Mottakeren sliter med å finne filen.
Løsning: Slett filmen og forsøk igjen. Om dette ikke løser seg, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.

Feilkode 46.

Forklaring: Filen er av feilaktig format.
Løsning: Om du får denne feilmeldingen på alle filmene eller seriene du forsøker å laste ned, kan du først forsøke å gjøre en tilbakestilling av mottakeren. Om det ikke hjelper så kan du
               formatere USB-minnepinne/harddisken. OBS: Ved å formatere harddisken mister du alle opptak og nedlastninger av Viaplay. Klikk her for lese mer om hvordan du
               tilbakestiller og formaterer din mottaker.
               Om dette ikke løser deg, kontakt oss på telefon
               21 95 28 28. Da trenger vi navnet på filmen, finnes filmen i HD eller ikke, parabolkortnummer, mottaker
               modell og STB-id, hvilken internett leverandør og hastigheter. Når vi får denne informasjonen får vi feilmeldt problemet videre.

Feilkode 56.

Forklaring: Midlertidig feil på filen.
Løsning: Forsøk å last ned filmen ved en senere anledning.

Feilkode 59.

Forklaring: En uventet feil på boksen.
Løsning: 1. Gjør boksen strømløs.
               2. Dersom dette ikke hjelper, formater USB/harddisk. OBS: Alle opptak og filmer som er lastet ned vil bli slettet. Klikk her for mer informasjon om hvordan du formaterer din
                 mottaker. Om ikke noe av dette over løser problemet, kontakt oss på telefon 21 95 28 28.